Att vandra i skönhet i världen

Här hittar du mina tankar om världen och om Drömtiden och om vad det innebär att tänka och vandra i skönhet. Jag strävar efter att manifestera det kosmiska i det jordiska genom shamansk aktivism.

söndag 7 april 2013

Moder Jord talar (5)

Detta är del fem i serien med texter från min drygt 30 år gamla anteckningsbok där jag skrivit ner rapporter från egna utesittningar, ceremonier och landskapsgång som en sorts poesi. När jag åter läser texterna känner jag igen varenda situation och slungas åter in i de gamla drömspåren. En märklig känsla. Jag delar nu med mig av dessa upplevelser i en serie bloggtexter. 
 
Initiation på berget
Taltrast väcker mig
intensivt klockan två.
Jag reser mig på armbågen
i sovsäcken
på berget
högt över Mälaren.

Trasten ryttlar
och sjunger
intensivt
flyger rakt mot
mina ögon.

Jag sjunker tillbaka
i sömn.

Vaknar i gryningen
och ser att
taltrastens tall
inte står
där jag
såg den först.
Den har flyttat
flera meter!

Springande steg
var det
som väckte mig.
Avlägsnar sig.

Snart går solen upp.
Jag får ett nytt namn.